Ta Blog je posvečen voznikom F1 dirkalnikov. Tukaj najdete nekaj njihovih podatkov in seveda veliko njihovih slik!! Blog je v celoti v Slovenščini, vendar če vas zanima več o F1 in bi želeli še več najnovejših dirkaških slik si oglejte F1Slike! Levo so Lebels, Arhiv objav in Iskalnik, desno pa so prikazani google oglasi. Upam da vam bo blog všeč!! Uživajte

ponedeljek, 17. marec 2008

Kimi Matias Räikkönen

Kimi Matias Räikkönen, finski dirkač Formule 1, * 17. oktober 1979, Espoo, Finska.

Kimi Räikkönen je Ferrarijev dirkač Formule 1, aktualni prvak. Svojo kariero je začel pri Sauber-Petronasu v sezoni 2001, superlicenco je dobil šele na jamstvo svojega moštvenega šefa. Že v naslednji sezoni 2002 se je preselil v moštvo McLaren Mercedes, ko si je prislužil vzdevek »Iceman«. V sezoni 2003 je na tesno izgubil boj za naslov prvaka proti Michaelu Schumacherju, v sezoni 2005 pa proti Fernandu Alonsu.

V sezoni 2007je prestopil k Ferraru, kot najbolje plačan dirka v Formuli 1, kjer je po tesnem boju z Lewisom Hamiltonom in Fernandom Alonsom osvojil svoj prvi naslov prvaka.

Dirkaška kariera

Pred Formulo 1 (do 2001)

Räikkönen je od desetega leta uspešno dirkal v kartingu. Prvič je izven Finske dirkal v Monaku v starosti petnajstih let. Med dirko se mu je odlomil volan, svoje mehanike je o tem obvestil tako, da je dvignil volan iz dirkalnika, ko se je peljal mimo boksov po štartno-ciljni ravnini. V njegovi naslednji dirki v Monaku ga je z dirkalnikom v trčenju v prvem ovinku dirke vrglo čez ograjo, toda ob ograji je peljal naprej in nato spravil dirkalnik nazaj čez ograjo na stezo. Räikkönenov mehanik je bil prepričan, da je že odstopil, toda Finec je nadaljeval z dirko, ujel konkurente in končal na tretjem mestu. Leta 1999 je Räikkönen zasedel drugo mesto v Evropskem prvenstvu Formule Super A. Istega leta je tekmoval tudi v prvenstvu Formule Ford Euro Cup, pri dvajsetih pa je osvojil zimsko prvenstvo Britanske Formule Renault, kjer je zmagal na prvih štirih dirkah sezone. Leta 2000 je dobil sedem od desetih dirk v Britanski Formuli Renault. Kasneje leta 2000 je Räikkönen zmagal še na trinajstih od triindvajsetih dirk Formule Renault.

Sauber (2001)

Räikkonen je prvič nastopil v Formuli 1 v sezoni 2001 na dirki za Veliko nagrado Avstralije v moštvu Sauber in takoj osvojil prve točke s šestim mestom. V sezoni je dosegel še tri uvrstitve med dobitnike točk, četrti mesti na Velikih nagradah Avstrije in Kanade ter peto mesto na dirki za Veliko nagrado Velike Britanije

McLaren (2002 - 2006)

Po koncu sezone je dobil ponudbo moštva McLaren, kjer je zamenjal svojega rojaka in najuspešnejšega Finca v Formuli 1, Miko Hakkinena, ki se je odločil za dirkaško upokojitev. Prve stopničke je dosegel že na prvi dirki za McLaren, Veliki nagradi Avstralije v sezoni 2002. Prvo zmago pa je dosegel v sezoni 2003 na Veliki nagradi Malezije, ko je bil še s sedmimi uvrstitvami na stopničke vse do zadnje dirke v boju na naslov prvaka, ki ga je na koncu osvojil Michael Schumacher za vsega dve točki. Po slabši sezoni 2004, ko je sicer dosegel eno zmago in še tri uvrstitve na stopničke, a je kar osemkrat odstopil, je bil v sezoni 2005 spet v boju za naslov, tokrat s Fernandom Alonsom, toda kljub kar sedmim zmagam, kolikor jih je dosegel tudi Alonso, je naslov izgubil predvsem zaradi nezanesljivosti dirkalnika in tako drugič postal svetovni podprvak. V sezoni 2006 pa McLaren preprosto ni bil dovolj hiter in moštvo je ostalo prvič po dolgem času celo brez zmage. Räikkonen je s šestimi uvrstitvami na stopničke osvojil le peto mesto v prvenstvu, kar je tudi delno pripomoglo k odločitvi za selitev v Ferrari, ob tem pa je bilo pomembno tudi dejstvo, da je v svojih petih sezonah v McLarnu Räikkonen doživel kar šestindvajset odstopov zaradi okvare dirkalnika.

Ferrari (2007 - danes)

V sezoni 2007 se je moral kot naslednik sedemkratnega prvaka Michaela Schumacherja soočiti z velikimi pričakovanji tako Ferrarijevih navijačev kot tudi novega moštva. Začetek je bil zelo obetaven s prepričljivo zmago na prvi dirki sezone za Veliko nagrado Avstralije, toda nato pa sta imela tako Raikkonen kot Ferrari krajšo krizo, odstop na Veliki nagradi Španije, napaka edina napaka Räikkönena v sezoni na kvalifikacijah pred Veliko nagrado Monaka, kjer je nato osvojil le osmo mesto, peto mesto na Veliki nagradi Kanade in četrto mesto na Veliki nagradi ZDA. V tem času si je Hamilton nabral prednost, ki jo je držal skoraj do konca, Raikkonen pa je naslednjič zmagal šele na osmi dirki sezone za Veliko nagrado Francije. Po zmagi na naslednji dirki za Veliko nagrado Velike Britanije je sicer sledil odstop, na zadnjih sedmih dirkah sezone pa je vselej osvojil stopničke. Na zadnjih štirih dirkah je zmagal kar trikrat, nadoknadil zaostanek sedemnajstih točk za Hamiltonom pred zadnjima dvema dirkama sezone, ter osvojil naslov prvaka z zmago na zadnji dirki za Veliko nagrado Brazilije, z le točko prednosti pred Hamiltonom in Alonsom, kar je najtesnejša odločitev dirkaškega prvenstva v zgodovini Formule 1 med tremi dirkači.

Nekaj slik Kimija Räikkönena - Finskega dirkača


_____


_____


_____


_____


_____


_____


_____


_____


_____


_____


_____


_____


Ni komentarjev:

To niso vse objave, in če pogledate v Arhiv objav (Blog Archive) jih boste videli še mnogo več. Poglejte si tudi Labels oz. uporabite možnost iskanja in najdite kar si zaželite!!